چقدر وردپرس انعطاف پذیر است !؟

امروز سوال خوبی از من شد که با شما جریانش رو در میان می گذارم . یکی از دوستان پرسید ” وردپرس تا چه اندازه انعطاف پذیر است ؟ ”  . دیروز خانمی از اصفهان به دنبال یک استارتاپ کسب و کار آنلاین از من همین سوال رو پرسید چطور می تونم یک پرتال ( سایت ) و یک اتوماسیون اداری رو با هم با وردپرس تلفیق کنم ؟!   و انواع مختلف اینگونه سوالات که همه یک نگرانی واحد رو دارند .

سوال اصلی شما در مورد ایجاد یک فضای اینترنتی هر چه باشد می تواند وردپرس را یک Solution یا راه حل عنوان کرد . بی طرفانه می گم چرا بنده یکی از قربانیان وردپرس نیز به شمار می روم . در ده سال گذشته  نرم افزار بومی را ایجاد کردم و هزاران سایت با آن ایجاد شد اما با پیدایش وردپرس همه چیز تغییر کرد و کاربران بی رحمانه به سراغ طعمه محبوب تر رفتند . حتی خود من نیز که در جای دیگر یک توسعه دهنده هستم و با این حال یک بلاگر هستم شخصا دیگر از نرم افزار بومی شخصی خودم استفاده نکردم و حتی سایت شخصی ام نیز تغییر کرد به وردپرس .

اما چطور می شه یک نرم افزار 10 سال به نام مارلیک با سابقه – نیوک – ایران نیوک – نیوک لرن – مارلیک  —- در انتها با پیدایش وردپرس به مرگ خود برسد .

انعطاف پذیری یا توسعه پذیری

سایت های بزرگی مانند کاریاب . نت هنوز از نرم افزار من استفاده می کنند اما چقدر این دوستان در طول پیدایش وردپرس با آن قدرت اعجاب انگیزش در سئو آسیب های مالی و روحی دیده اند . من هر چقدر هم روی این سایت وقت بگذارم و آن را تقویت کنم اما هیچ وقت به یک تیم هزاران نفری وردپرسی به رهبری”  مت ” نمی رسم .

 

تسلیم یا انطباق

من واژه  انطباق رو استفاده می کنم چون از تسلیم شدن بیزار هستم . راحت می شه گفت که اگر صرف استفاده کردن از منابع بی پایان وردپرس باشد خوب واژه تسلیم بهتر است . اما چطور می شه انطباق ؟!  انطباق زمانی است که ما وردپرس رو یک وسیله برای رسیدن به اهداف خود می دونیم . یعنی برای راه اندازی یک سایت آزمون آنلاین حرفه ای به فرشاد غضنفری یا هر کس دیگری می گوییم  از آنچه وردپرس دارد راضی نیستیم . پس آنچه دارد را با آنچه ندارد ترکیب می کنیم و آنچه می خواهیم بدست می آید .

 

توسعه پذیری وردپرس تا کجا !؟

وردپرس هر روز بزرگتر می شود و عنوانی در فضای کسب و کار آنلاین نیست که از قدرتش بهره نبرده باشد. پس توسعه پذیری وردپرس تا زمانی که توسعه دهندگان برتر وب به آن امید دارند  پایدار است .  شما با یک برنامه نویس شروع می کنید به راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی اما لزوما شما متکی به آن برنامه نویس نیستید چرا که می توانید به فرد برنامه نویس دیگری مراجعه کنید تا برای شما ادامه بدهد .

 

انواع توسعه دهندگان وب ؟!!

 

من توسعه دهندگان وب رو در دو دسته بزرگ و کلی نام گذاری می کنم یک دسته به آن ها می گویم fabricator  که نقش دانلود کنندگان خوب و مصرف کنندگان صرف و بزک کنندگان عالی رو به همراه دارند و اگر شما بگویید فلان تغییر را در فلان پلاگین لازم دارم به شما می گویند وردپرس نمی تواند

و دسته بعدی توسعه دهندگان Stack  که وردپرس فقط یک وسیله است و می توانند هر تغییر کد نویسی در پلاگین ها – قالب و ابزارک ها شما ایجاد کنند.

هیچ وقت یک سایت مهم رو به دست گروه اول نسپارید چرا که منابع مالی و زمانی شما را هدر می دهند و در نهایت شما مجبور به روی آوردن به برنامه نویس های کلاسیک هستید .

 

جمع بندی در مورد وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای همه جانبه هست با هزاران قالب حرفه ای شکیل که می شود به راحتی استفاده کرد. اما مراقب افرادی باشید که از وردپرس فقط دانلود و نصب را یاد گرفته اند . این افراد کسب و کار شما را به خطر می اندازند .

 

 


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *