اصول طراحی سایت شخصی با وردپرس

اصول طراحی سایت شخصی

طراحی سایت شخصی این روزها دیگر یک نیاز نیست بلکه یک ضرورت است . افراد بسیاری را می شناسم که این روزها شکرگزار آشنایی با این چالش جدید هستند . روزگاری که وسعت مخاطبین آن ها کلاس های آنها بوده که در سال ممکن بود به 200 نفر برسد و اگر وسعت مخاطبین آن ها به اندازه یک دنیای مجازی است . سطح درآمد آن ها پس از کسر هزینه های انتشارات و واسه ها گاهی از یک بسته آموزشی 200 هزار تومانی 10 هزار تومان بود و اکنون 80 درصد  مبلغ بسته را از آن خود می کنند ( چون خودشان وارد بازار کسب و کار مستقیم شده اند ) و واسطه ها را حذف کردند .  پس اصول طراحی سایت شخصی این هست که تصمیم بگیرید شخصا وارد عرصه کسب و کار آنلاین شوید و نه فقط یک بولتین بورد ساده اطلاعات بودن .

 

برای مخاطب اهمیتی ندارد شماره تلفن شما چند است یا کجای ایران هستید ؟!   اگر محصول شما رو دوست دارم چطور خرید اینترنتی کنم ؟!

نمونه های بسیاری از شرکت ها و کارخانه های خوب ایرانی هستند که هیچ نوع از کسب و کار آنلاین اینترنتی را راه اندازی نکرده اند و بصورت غیرمستقیم اقدام به فروش محصول از طریق بازاریاب و واسطه می کنند .

 

مراحل ایجاد یک سایت شخصی

انتخاب نام اولین و اساسی ترین مرحله ایجاد یک سایت شخصی است .  من به عنوان فردی که بیش از 400 سایت اینترنتی را کار کرده ام به شما توصیه میکنم نام دامنه شما کاملا مرتبط با نام شما و محصول شما باشد . به دو دلیل این حرف را می زنم . ابتدا اینکه در رتبه جستجوگری شما نقش دارد فرضا واژه فرشاد غضنفری در نام دامنه بنده نهفته است و من نیازی به اعتباریابی در این زمینه ندارم .  و مورد دوم اینکه اعتبار اسمی سایت شما از نگاه مخاطب بالاتر می رود . گاهی دوستان خوب که جدید وارد محیط اینترنت و کسب و کار آنلاین می شوند اسامی برای سایت خود انتخاب می کنند که یک اصطلاح به یک لهجه یا گویش بومی آن منطقه است مانند حاسب حصیم .

 

اگر فعالیت شما فرامرزی و گسترده است حتما از پسوند هایی مانند .com و .org استفاده کنید .  دامنه اینترنتی پیشنهادی من برای یک سایت شخصی حتما .com است و در حالت پارک شده دامنه .ir است . برای بسیاری از سایت های بازی و غیره نیاز است که شما حتما دامنه .com داشته باشید چراکه تبلیغات خارجی به شما روی نخواهد کرد اگر از دامنه های بومی مانند .ir استفاده کنید

 

 فضای میزبانی وب

انتخاب فضای میزبانی سایت شما می تواند بین چند گزینه پراکنده باشد . هاست اشتراکی – هاست اختصاصی ابری – سرور اختصاصی و سرور مجازی  و درنهایت بستر ابری

هر یک از این ها یکسری ویژگی دارند اما من به مشتری هایم پیش نهاد می کنم که از هاست اختصاصی ابری استفاده کنند که تحت نظارت یک مسئول فنی مانند بنده نظارت می شوند . پس داشتن یک مسئول فنی که حواسش به کمبودها و مشکلات سایت است بسیار مفید خواهد بود .

 

انتخاب سیستم مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوای پیشنهادی من می تواند جوملا- وردپرس- دروپال و بسته به حالت وب سایت شما اگر فروشگاهی هست باز مجدد وردپرس – اپن کارت  باشد .  بیش از هزار سیستم مدیریت محتوای خوب داریم که هر یک برای یک نوع فعالیت اینترنتی ساخته شده است . تصور کنید بخواهید یک آپلود منیجر بسازید آیا می شود با وردپرس ساخت ؟!  جواب بله است ولی آیا به قدرت یک سیستم اختصاصی هم خواهد بود  ؟! جواب خیر است .  هر سیستم اختصاصی اختصاصی برای اون فعالیت توسعه داده شده است . پس انتخاب سیستم مدیریت محتوای سایت خود را به یک برنامه نویس و مدیر پروژه وب بسپارید.

 

پشتکار و استمرار

گاهی دوستانی پیشنهاد یک سایت اینترنتی را می دهند جوری که آمده اند یک وسیله بخرند . خیر اینگونه نیست یک سایت اینترنتی یا راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی نیاز به استمرار و تلاش شما دارد تا به نتیجه برسد . کار با قشر برنامه نویس در حالت عادی سخت است چون پر مشغله هستند چه رسد که شما پولی بدهید و پیگیر ایده ها و برنامه های خود نباشید .

 

طراح همان برنامه نویس نیست

یک طراح اینترنتی یا گرافیست با برنامه نویس وب متفاوت است . ظاهر یک سایت توسط یک گرافیست انجام میشود در حالی که پس زمینه و کدهای سخت توسط یک برنامه نویس انجام می شود . پس انتظار اینکه یک برنامه نویس و یک شخص همه کار برای شما انجام دهد انتظار نا به جایی است . بهتر است واقع بین باشیم و کارها را به افراد برجسته همان عرصه بسپاریم .

 

در انتها توصیه من این است که اگر کسب و کاری در دنیای واقعی دارید که مخاطب کمی دارد حتما آن را به دنیای مجازی بیاورید و گروه یا شخصی را برای این کسب و کار اینترنتی انتخاب کنید که توانایی بالایی در مدیریت انواع چارچوپ های مارکتینگ دارد و سابقه تولید وب سایت های پردرآمد را دارد .


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *